NARZĘDZIA

Opowiadanie, narracja

Co to takiego?

Story telling to metoda do udostępniania spostrzeżeń i nowych konceptów serwisowych/usługowych. Przekonywujące/Ważne opowiadania/ narracje można konstruować dla wszystkich aspektów usługowych firmy, od życia ich klientów, po doświadczenia pracowników i usług, które zapewniają.

Jak to jest zrobione?

Story telling sytuuje nowe lub ulepszone serwisy w obrębie treści narracyjnej, używając kluczowych obserwacji i pomysłów, aby opowiedzieć ciekawe, przekonywujące historie z różnych perspektyw. Storytelling jest często połączony z ‘Personas’ w celu przekazania donośnych spostrzeżeń do doświadczeń użytkownika. Techniki narracyjne mogą również efektywnie pokazać jak nowe innowacje usługowe wpływają na wszystkie wydziały/ departamenty w obrębie usług dostawcy.

Dlaczego jest to używane?

Opowiadanie historii sprawia, że propozycje serwisu/ usług stają się atrakcyjniejsze. Spostrzeżenia i pomysły oddzielone od kontekstu, w którym były wygenerowane często tracą swoją dźwięczność podczas filtrowania przez organizację.
Kiedy są one osadzone w skutecznych i dostępnych narracjacach w przeciwieństwie do nich są w stanie zachować swoje znaczenie, nawet gdy są przedstawiane osobom niezaznajomionym z przebiegiem projektu.Rzeczywiście, prezentacja samego projektu w kontekście narracji pozwala ludziom na śledzenie procesu o wiele bliżej, który może pomóc firmie przekształcić ich biznes i organizację według zasady projektowania usług.

Adam chce zapisać się na siłownię, żeby zrobić mięśnie. Aczkolwiek czuje się on przytłoczony przez innych użytkowników siłowni, którzy wydają się być silniejsi i lepsi. Jak jego doświadczenie z usługą może być ulepszone?

Adam opowiada osobie przeprowadzającej z nim wywiad, że chce spróbować ćwiczyć w domu, w ten sposób zacznie budować swoje mięśnie i stanie się bardziej pewny siebie, zanim zacznie ćwiczyć publicznie. Serwis, który pomógłby Adamowi śledzić jego progres, był by dla niego bardzo przekonywujący.

Adam używa serwisu śledzącego jego, aby porównać swój progres z innymi użytkownikami siłowni. Radzi on sobie wyśmienicie! Zyskał on pewność siebie, której potrzebował, aby wrócić na siłownię, ale będzie też nadal używał serwisu/ usługi w domu.

Historie mogą być przekazywane na wiele różnych sposobów. W zależności od charakteru tekstu projektu można zastosować wizualizacje, wideo, odgrywanie ról lub ich kombinację.