NARZĘDZIA

Dzień z życia

Co to takiego?

„A day in the Life” zbiera materiały badawcze dotyczące określonego rodzaju klientów. które mogły być już zestawione jako tzw. persony, w celu utworzenia opisowego przeglądu ich typowych codziennych czynności.

Jak to jest zrobione?

A day in the Life może być przedstawiony w różnych formatach: proste grafiki czy komiksy są łatwe i szybkie w produkcji, podczas korzystania z wideo czy fotografii powstaje bogaty opis codziennego środowiska użytkownika i jego rutyny. Niezależnie od wybranego formatu, the Day in the Life powinien uwzględnić tak dużo informacji jak jest to tylko możliwe. Celem jest zapewnienie przeglądu typowego dnia, łącznie z informacjami o tym o czym klient myśli i robi po za serwisowymi usługami.

Dlaczego jest to stosowane?

A Day in the Life zawiera konteksty dotyczące obsługi klienta, umożliwiając uzyskanie wielu dodatkowych informacji dotyczących ich myśli i uczuć podczas interakcji z punktem kontaktu. Koncentrowanie się na przypadkach, w których klient ma bezpośredni kontakt z usługą, ignoruje kontekstowe spostrzeżenia, przy jednoczesnym odkrywaniu codziennych problemów i rozwiązań ludzi. To zapewnia znacznie lepszy całościowy obraz ich motywacji, coś co jest integralną częścią skutecznego dopasowywania usług.